Menu

Przystanek Przedszkolak - Niepubliczne przedszkole dla dzieci z autyzmem

E-technologie dla dzieci z Autyzmem

21-04-2020

Przyjazne Aplikacje to zestaw aplikacji edukacyjnych, których celem jest wspieranie terapii dzieci z autyzmem. Aplikacje są dedykowane na urządzenia mobilne (tablety) z systemem Android i można z nich korzystać bezpłatnie.

Aplikacje powstały w ramach wspólnego projektu „non-profit” Politechniki Gdańskiej i Fundacji Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku.

Oto one:

PRZYJAZNY PLAN i PRZYJAZNY PLAN MENAGER

Są to dwie połączone ze sobą aplikacje, które umożliwiają wykorzystanie metody planów aktywności oraz metody skryptów w pracy z osobami  z autyzmem. Dzięki nim moża w szybki i łatwy sposób przygotować autorski plan dnia. Dla dziecka przeznaczona jest aplikacja „Przyjazny Plan”, która wyświetla i wspomaga realizację planów aktywności. Do tworzenia i modyfikacji planów terapeuta/rodzic używa aplikacji „Przyjazny Plan Menedżer”.

Plany, w zależności od poziomu funkcjonowania dziecka, mogą być prezentowane w formie zdjęć lub napisów.

Więcej informacji, oraz dokładną instrukcje mogą Państwo znaleźć na stronie projektu:

http://autyzm.eti.pg.gda.pl/przyjaznyplan/instrukcja/

 

PRZYJAZNE LINIE i PRZYJAZNE LITERY

Te aplikacje zostały stworzone w formie gier edukacyjnych wspomagających rozwój motoryki małej dziecka z autyzmem. Pierwsza z nich – aplikacja „Przyjazne Linie” wyświetla szlaczki, po których dziecko musi podążać palcem. W zależności od poziomu funkcjonowania dziecka, możliwa jest modyfikacja poziomu trudności, szerokości i koloru linii oraz liczby poziomów w grze. Jest to świetny wstęp do nauki pisania, ponieważ korzystając z tej aplikacji dziecko ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową. Druga aplikacja – „Przyjazne litery” jest już właściwą formą nauki pisania liter dostosowaną do potrzeb i możliwości dzieci z autyzmem.

 

PRZYJAZNE SŁOWA

Aplikacja to kolejna gra edukacyjna, tym razem wspomagająca rozwój rozumienia mowy u dzieci z autyzmem. Aplikacja wyświetla obrazy i prosi o wskazanie konkretnego przedmiotu. W zależności od poziomu funkcjonowania dziecka, możliwa jest modyfikacja liczby wyświetlanych obrazków, z których dokonywany jest wybór.

„Przyjazne Słowa” składają się z dwóch aplikacji: dla dziecka przeznaczona jest aplikacja Przyjazne Słowa – gra edukacyjna. Do edycji opcji gry terapeuta/rodzic używa aplikacji Przyjazne Słowa Menedżer.

 

PRZYJAZNE EMOCJE

Aplikacja Przyjazne Emocje to gra edukacyjna, której celem jest wspomaganie rozwoju zachowań społecznych dziecka z autyzmem. Aplikacja służy do nauki rozpoznawania podstawowych emocji na podstawie prezentowanych obrazków lub zdjęć twarzy. Nauka może się odbywać w trzech trybach: nauka emocji, wskazywanie emocji oraz dopasowywanie emocji.

„Przyjazne Emocje” składają się z dwóch aplikacji: Dla dziecka przeznaczona jest aplikacja Przyjazne Emocje – gra edukacyjna. Do edycji opcji gry terapeuta/rodzic używa aplikacji Przyjazne Emocje Menedżer.

 

Więcej informacji na temat projektu oraz samych aplikacji znajdą Państwo na poniższych stronach:

http://autyzm.eti.pg.gda.pl/

http://www.fundacja.iwrd.pl/nasze-dzialania/aplikacje-na-tablety

https://mostwiedzy.pl/pl/publication/przyjazne-aplikacje-dla-dzieci-z-autyzmem-e-edukacja-na-poziomie-przedszkolnym,143390-1

Kontakt z nami

Niepubliczne Przedszkole
"Przystanek Przedszkolak"

ul. Prądnicka 10
30-002 Kraków

biuro@przystanek-przedszkolak.pl
tel. 12 633-60-00
tel. kom. 667 034 263

Dyrektor przedszkola:
Katarzyna Szczerbik

Dyrektor merytoryczny:
Karolina Sobierska
Przedszkole dla dzieci z Autyzmem w Krakowie

Informator Przedszkolaka

Organ prowadzący:
Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o. o.
ul. Oboźna 29b, 30-010 Kraków

Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia XI Wydz. Gosp.
KRS 0000382290, kapitał zakładowy: 50 000 zł.
NIP 6793060938 REGON 121490476
Konto 24 1090 1665 0000 0001 1616 6206

Ważne!
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.
Korzystanie z naszej strony wiąże się z ich akceptacją.
Więcej informacji: Polityka cookies.

Akceptuję, zamknij komunikat »