Deklaracja dostępności Ustawienia:

Przystanek Przedszkolak - Niepubliczne przedszkole dla dzieci z autyzmem

Niepubliczne przedszkole dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

E-technologie dla dzieci z Autyzmem część II

08-05-2020

Prezentujemy drugą część serii opisującej wykorzystanie e-tchnologii w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu.

Dzisiaj przyjrzymy się aplikacji stworzonej przez Wydawnictwo Harmonia oraz grze ukierunkowanej na edukację specjalną firmy DrOmnibus.

Pierwsza aplikacja – „Emocje”  Wydawnictwa Harmonia została stworzona w celu wspierania rozwoju społecznego u dzieci i osób z zaburzeniami rozwojowymi. Wydawca tak pisze o „Emocjach”: „Aplikacja jest pomocna w kształtowaniu umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu. Rozpoznawanie emocji jest niezwykle ważne w komunikacji między ludźmi, to podstawa kompetencji emocjonalnych. Dzięki tej umiejętności potrafimy: rozpoznawać własne emocje; wyrażać własne emocje i nad nimi panować; odczytywać, jak czują się osoby w naszym otoczeniu; nawiązywać relacje z innymi ludźmi”.

Aplikacja służy do nauki rozpoznawania emocji na podstawie prezentowanych zdjęć twarzy. Na ekranie wyświetla się zdjęcie osoby, której mimika twarzy wyraża daną emocję. Zadaniem użytkownika jest rozpoznać emocję, a następnie wskazać – poprzez wybór jednej z 2 dostępnych możliwości - która z dwóch ikonek emocji znajdujących się u dołu ekranu, przedstawia to, co czuje osoba na zdjęciu. Jeśli wybór jest prawidłowy na ekanie pokazuje się kolejne zdjęcie, jeśli wybór jest błędny należy dokonać go ponownie. Aplikacja Zawiera 100 zdjęć osób obrazujących 16 stanów emocjonalnych (m.in. radość, smutek, strach, wstyd, znudzenie, zaskoczenie czy złość).

„Emocje” to aplikacja w języku polskim, jest płatna (kosztuje ok.5 zł) i można pobrać ją ze Sklepu Play.

Druga aplikacja, naszym zdaniem warta uwagi, to propozycja firmy DrOmnibus. Stworzyła ona zestaw gier rozwijająych umiejętności dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi pod nazwą „DrOmnibus Edukacja Włączająca”.

„DrOmnibus Edukacja Włączająca” jest aplikacją wspierającą dzieci z zaburzeniami zachowania i rozwoju. Przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z zaburzeniami takimi jak autyzm, Zespół Aspergera, ADHD, Zespół Downa czy porażenie mózgowe.

Aplikacja ta powstała w oparciu o założenia Stosowanej Analizy Zachowania. Produkt wspiera także realizację celów podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

DrOmnibus proponuje aplikację uniwersalną,, która może znaleźć wiele zastosowań terapeutycznych, zarówno w domu, jak i placówkach edukacyjnych. Umożliwia nie tylko wspieranie rozwoju i edukacji dziecka, ale pozwala także na śledzenie jego postępów oraz udostępnia organizer pracy dla terapeuty czy nauczyciela.

„DrOmnibus Edukacja Włączająca” zawiera ponad 7 tys. zadań z takich kategori jak miasto, dom, człowiek, natura, czynności, "Co pasuje do...?", ciepłe i zimne, miękkie i twarde, suche i mokre, lekkie i ciężkie, szybkie i wolne, "Co jest jakie?". Diagnozuje poziom umiejętności dziecka i automatycznie dopasowuje ćwiczenia do jego możliwości.

Aplikacja jest płatna - do wyboru jest kilka opcji abonamentowych (miesięczny, 3 miesięczny i roczny), można również pobrać bezpłatną wersję testową na okres 10 dni. Aplikacja jest dostępna przez przeglądarkę www oraz na tablet z systemem Android lub  iOS.

Więcej informacji o aplikacji znajdą Państwo na stronie internetowej  firmy DrOmnibus - https://www.system.dromnibus.com/pl/

Ważne!
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.
Korzystanie z naszej strony wiąże się z ich akceptacją.
Więcej informacji: Polityka cookies.

Akceptuję, zamknij komunikat »