- Strona główna
- »
- O przedszkolu
- »
- Metody jakimi pracujemy
Metody jakimi pracujemy
Podstawa merytoryczna
Podstawę merytoryczną pracy terapeutyczno-edukacyjnej w Przystanku Przedszkolak stanowi podejście rozwojowe. W praktyce oznacza to działania dostarczające dziecku niezbędnych doświadczeń wpisujących się w naturalny proces rozwojowy po to, by wyrównywać deficyty w obszarach funkcjonowania zaburzonych ze względu na autyzm. Z przyjęcia powyższych założeń wynika również wykorzystywanie w pracy terapeutycznej wielu różnych metod.
Indywidualne programy
Dla każdego dziecka tworzone są indywidualne programy terapeutyczne uwzględniające jego potrzeby i możliwości. W ramach prowadzonej terapii wspieramy umiejętności komunikacyjne i rozwój mowy, rozumienie społeczne i nabywanie umiejętności społecznych, umiejętność zabawy i rozwój poznawczy dziecka. Prowadzimy terapię indywidualną – realizowaną przez psychologów i pedagogów, zajęcia logopedyczne, grupowe treningi umiejętności społecznych, treningi umiejętności przedszkolnych, zajęcia z AAC, fizjoterapię, grupowe zajęcia ruchowe, zajęcia rytmiczno-muzyczne, zajęcia plastyczne i inne.
Doświadczenie terapeutów
Terapeuci prowadzący zajęcia posiadają doświadczenie i przygotowanie w zakresie różnych metod terapeutycznych wykorzystywanych w pracy z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju.